HandBrake output video file for DVD

I have some files (high definition video, apparently) that I want to put
on a DVD using iDVD so they can be played on a normal television.

HandBrake will convert the original files - but what profile should I
use for their output?

Daniele
.

Relevant Pages

  • Re: Yet another Apple screwup
    ... going on in Apple's DVD copying process than just copying. ... >> I've had one DVD coaster with OS X, no CD coasters with my Dell laptop. ... > the speed (at the cost of potential reliability). ... You could compare iDVD to Toast and say that Toast ...
    (comp.sys.mac.advocacy)
  • Re: Fare DVD senza menu con iDVD
    ... Confido in Garageband. ... Garageband mi fa definire abbastanza bene i capitoli, ok, ma quando poi passo il filmato a iDVD quest'ultimo fa un DVD "classico", quindi per forza con menu e tutto il resto, non posso impostare il video come autoavviante, e soprattutto iDVD sembra essere piuttosto bacato in questa situazione: anche se modifico la dimensione del testo dei pulsanti o la musica di sottofondo dei menu, lui me li rimette tutti come di default nel tema. ... Insomma è inutilizzabile per fare una cosa un minimo personalizzata:(. ... Ho quindi avviato Fusion con WinXP, pochi click nel freeware DVD Flick, ed ecco pronto il DVD come lo volevo io: solo con il mio filmato, e con la divisione in capitoli. ...
    (it.comp.macintosh)
  • Re: DVD burner problems
    ... because I've had a lot of older Macs that allowed me to use iDVD. ... the extra money for a DVD burner that I can use. ... First look at "About this mac" under the ...
    (comp.sys.mac.apps)
  • Re: iDVD e qualità foto
    ... iDVD prepare un DVD da vedere sul televisore, ... oppure appoggiarti ad altri sw che fanno slideshow (ne avevo ... sul NG... ...
    (it.comp.macintosh)
  • Re: Poor Results with iDVDs Slideshows
    ... But going from iPhoto to iDVD produces ... >> worse results than using iMovie to produce the slideshow. ... >> A standard DVD just doesn't have the resolution. ...
    (comp.sys.mac.apps)