Re: huwelijk in Amsterdam 1612

On 18-05-2011 21:41, Richard Keijzer wrote:
On 18-05-2011 18:51, genea wrote:

Is er misschien een onderzoeker die regelmatig in het GA te Amsterdam
komt en even de volgende ondertrouw zou na willen kijken op het fiche:

o.tr. A'dam (Waals) 16 sept 1612
Jean/Jehan/Jan Plucque (Plucké / Ploecké / Ploucqué / Ploucquet)
Susanne del (de la) Court (Delcourt)

Het gaat mij om de huwelijksgetuigen en de plaatsen van herkomst van
(vooral de) bruid, maar ook van de bruidegom.

Ik ga van de week nog naar Amsterdam, dan kijk ik wel even voor je.

Bij onverhoopt mislukken van het zoeken kan de OP dan altijd nog tot het najaar wachten. Dan zijn de indexen (volgens huidige planning) ook via de site van SAA beschikbaar. Wij (ik en mijn kennis in de genealogie) hopen daar op daar er nog een groot aantal zijn die blijkbaar in de sneeuwhoop van verschrijvingen verdwenen zijn (of toch daadwerkelijk elders getrouwd, die twee zijn nooit te onderscheiden).

Van de eerste optie een klein voorbeeld ..... Jan Hendrickß Swart ...... Swart is hier boven de regel gesteld in het orgineel (zeg tussengevoegd in de regel). Index geeft dan Jan Hendriks Schwart, de uitgang van het patroniem is getrokken bij de bovengestelde tekst is mijn vermoeden (daar overnemen uit ondertekening zeker makkelijker zoekwerk had geleverd). Dat soort problemen is met meer "fuzzy" zoeken te omzeilen.

Groeten,
Richard

--
Richard van Schaik