D. P. van Steenwijk - de Vagebond

Hallo,

OT in een genealogie forum? Misschien wel, maar zie even geen ander
beginpunt.... Ik kwam er kort geleden achter dat een kennelijk enigszins
buitenissig lid van mijn familie, Douwe Petrus van Steenwijk, de auteur is
van een tweedelig boek met de titel De Vagebond (uitgegeven in 1847 in
Tiel). Ten tijde van de publicatie was hij 63 jaar en ik vermoed dat het
boek over zijn eigen leven gaat.

Ik breek er mij het hoofd over, hoe ik aan een exemplaar van dit boek kan
komen of het een tijdje kan lenen. De Koninklijke Bibliotheek heeft een
exemplaar, maar leent dit niet uit. Onder het motto 'baat het niet, dan
schaadt het niet' heb ik wat on-line catalogussen van antiquariaten
doorzocht, maar dat heeft tot nog toe niets opgeleverd.

Heeft iemand een idee hoe dit aan te pakken? Wat zijn goede plaatsen om op
zoek te gaan?

Voor de geinteresseerden:

Douwe Petrus van Steenwijk
heelmeester, o.a. in de kolonie Ommerschans
geb. 25/01/1784 te Holwerd
ovl. 16/03/1867 te Stad Ommen
geh. 18/04/1829 te Stad Ommen met:
Adriana Braukman
geb. 06/12/1810 te Rotterdam
ovl. 20/04/1833 te Veenhuizen

Met vriendelijke groet,
Berend Meijer

.

Relevant Pages

  • Re: Stukje geschiedenis in =?ISO-8859-1?Q?=E9=E9n_woord?=
    ... dit wordt weer een Brel iaans verhaal (de nuttelozen van de nacht). ... Mij eenmalige ervaring op een franse camping was dat de Fransen harder konden stinken dan ikzelf, maar dat zal een probleem in de waarneming geweest zijn. ... Ik heb sommige constructies aan leraren Frans voorgelegd, maar die hielden ook hun vraagtekens en dan heb ik het niet over octante o.d. ...
    (soc.genealogy.benelux)
  • Re: [GEN-BENELUX] Nieuwe genealogische database BHIC online
    ... Ik ben geen fan van RSS feeds, omdat ik graag al mijn informatie via mijn ... e-mail binnenkrijg en geen behoefte heb aan een extra reader voor RSS feeds. ... Zoiets zie ik een archief wel doen, maar is veel te ... Ik wens je veel succes met je presentatie en ik vermoed dat ...
    (soc.genealogy.benelux)
  • Re : Wat vind je van deze discussiegroep?
    ... Maar wat ik wel zie is ... dat het maar een verrekt klein groepje is dat daadwerkelijk aan de ... Een deel van de "echte" deelnemers levert daadwerkelijk van tijd tot ... Mijn conclusie is dan ook dat deze groep zeker nuttig kan zijn, ...
    (soc.genealogy.benelux)
  • Re: Waarom zie ik zo weinig voorbehoud
    ... dat verschil zie ik toch niet zo goed. ... Wat is het verschil tussen het aanwijzen van de moeder / vader en het op de burgerlijke stand gaan verklaren wie de vader en moeder zijn? ... De pastoor noteerde in de doopregisters toch ook maar wat men hem vertelde. ...
    (soc.genealogy.benelux)
  • Re: Website Afscheid van IndiŽ gelanceerd
    ... Ik zag net dat dit ook niet echt de oplossing is, want het is niet echt goed ... Yolanda van Blerck ... Erg omslachtig, maar tijdelijk een oplossing. ...
    (soc.genealogy.benelux)