VVF-Brussel maakt digitale klapper Brusselse volkstelling 1795

VVF-BRUSSEL MAAKT DIGITALE KLAPPER BRUSSELSE VOLKSTELLING 1795

VVF-Brussel zoekt nog 4 vrijwilligers die willen helpen bij het bewerken (digitaal klapperen) van de Brusselse volkstelling van 1795. Wie meedoet aan het project krijgt een cd-rom mee naar huis om daar in alle rust de gescande beelden van de volkstelling te bekijken en in een databestand in te voeren.

Lees meer: <http://www.vvf-brussel.be/nieuws_2008022401.html>

OVERZICHT ACTIVITEITEN VVF-BRUSSEL VOORJAAR 2008

Ook dit jaar organiseert VVF-Brussel weer heel wat interessante activiteiten. Zo bezoeken we op dinsdag 11 maart a.s. het archief van het OCMW van de stad Brussel en het zogenaamde "Vondelingenarchief".

Lees meer: <http://www.vvf-brussel.be/agenda.html>

VERSLAG ONTMOETINGSGDAG VOOR VVF-LEDEN en SYMPATHISANTEN

Op zaterdag 16 februari 2008 organiseerde VVF-Brussel een ontmoetingsnamiddag voor VVF-leden en sympathisanten in het gemeenschapscentrum Nekkersdal. De namiddag wordt afgesloten met een demonstratie door Harry Goegebeur (voormalige afdeling VVF-Genealogie & Computer) van de genealogische software "The Master Genealogist - TMG".

Lees meer: <http://www.vvf-brussel.be/verslag20080216.html>

LEZINGENREEKS: EXPO '58 - VIJFTIG JAAR LATER

In 2008 is het precies vijftig jaar geleden dat België met Expo '58 op de wereldkaart stond. Heel wat tentoonstellingen en manifestaties zullen in het teken staan van dit jubileum. De Hogeschool Sint-Lukas Brussel draagt haar steentje bij met een lezingenreeks.

Lees meer: <http://www.vvf-brussel.be/agenda_derden.html#2008021201>

FARO: NIEUW STEUNPUNT VOOR CULTUREEL ERFGOED

FARO is het nieuwe gezamenlijke steunpunt voor het culturele erfgoed in Vlaanderen en Brussel. FARO ontstond officieel op 1 januari als samensmelting van Culturele Biografie Vlaanderen vzw en het Vlaams Centrum voor Volkscultuur vzw.

Lees meer: <http://www.vvf-brussel.be/nieuws_2008022402.html>

VLAAMSE REGERING KEURT VOORONTWERP CULTUREEL-ERFGOEDDECREET GOED

Midden december 2007 keurde de Vlaamse regering op initiatief van Vlaams minister Bert Anciaux het voorontwerp goed van het decreet houdende de ontwikkeling, de organisatie en de subsidiëring van het Vlaams cultureel-erfgoedbeleid. Het voorontwerp wordt nu voorgelegd aan de Raad van State en zal daarna voor de tweede keer door de Vlaamse regering worden goedgekeurd.

Lees meer: <http://www.vvf-brussel.be/nieuws_2008022403.html>

--
Deze informatie wordt u eenmalig aangeboden door VVF-Brussel <www.vvf-brussel.be>. Indien u onze gratis elektronische nieuwsbrief wilt blijven ontvangen, kunt u zich via onze website inschrijven.

.

Relevant Pages

  • Re: [GEN-BENELUX] GEN-BENELUX Digest, Vol 7, Issue 554
    ... Er zijn zeker verschrikkelijke dingen gebeurd, maar de laatste jaren zijn er meerdere boeken uit gekomen waarin wetenschappelijk met bronvermeldingen wordt aangetoond dat er maar een heel klein deel van NSB ers verraad heeft gepleegd of anderszins actief is geweest. ... En in het aantal mensen dat andere mensen verraden heeft zijn ze ver in de minderheid. ... gaat over mijn vader. ... Mijn Naam is Ans de Bloois Goojers, zit zo achter mijn pc naar de namen te kijken van voor ouders kom ik iets tegen wat ik nooit heb geweten, en het heel erg vindt dat jullie mijn naam bezoedelen, en hoop dat jullie die naam De Bloois Goojers eruit schrappen, wat mijn vader heeft gedaan in de oorlog stuit me tegen het borst, daar kunnen wij mijn zusjes en broers niets aan doen, wij wisten er niets van en god weet hoe erg wij dit vinden, ben Oma van twee mooie kleinkinderen, die nu over de oorlogen praten, maar ik schaam me erg dus praat daar niet over, nu ben ik bang dat zei op een gegeven moment ook gaan kijken en dan???? ...
    (soc.genealogy.benelux)
  • operating system programmer found dead
    ... constitute a taart in het gezicht van de Amerikaanse softwaretopman ... Hij maakte de film samen met ... called Marrechaussee Maarten de Groot op, hij zei 'Als je eens wist ...
    (talk.religion.buddhism)
  • Nieuwe publicatie Bokkenrijders: Het proces Philippus Mertens, door Dirk Dobbeleers
    ... HET PROCES PHILIPPUS MERTENS ... hadden tussen stelen of van honger creperen. ... vaak willekeurige namen om van de pijn verlost te zijn. ... Wanneer Mertens tijdens een verhoor vertelt dat hij er in Ophoven van ...
    (soc.genealogy.benelux)
  • + Familieberichten AD/De Dordtenaar za 15 okt 2005 t/m vrij 21 okt 2005
    ... Horst, van Loon. ... 15-10-2005 NN Namens: Sbo Het Noorderlicht. ... Kort na zijn vervoer naar het ziekenhuis is de man aan zijn bekomen ... Nader meldt men ons, dat het vuur ontstond, doordat de 84-jarige rentenier ...
    (soc.genealogy.benelux)
  • Re: [GEN-BENELUX] GEN-BENELUX Digest, Vol 5, Issue 101
    ... Ze zijn er daar ook niet blij mee, maar het is bedisseld van hogerhand. ... Prijs voor persoonskaart CBG is ge?xplodeerd ...
    (soc.genealogy.benelux)