Re: Wie heeft plaatje van theeservies?

Richard Keijzer wrote:

Dag allemaal,

Ik ben een inventaris aan het transcriberen, gemaakt in 1839 bij het
overlijden van een voorvader in de Zaanstreek. In de "deftige kamer"
stond onder andere een servies, bestaande uit een trekpot (= theepot),
een spoelkom, een melkkan en 12 koppen en schotels.
Wat zo'n trekpot is, weet ik inmiddels, maar wat moet ik me voorstellen
bij een spoelkom?

Ik stuur je wel een plaatje, maar wat dan de spoelkom zou moeten zijn ..... Mogelijk de laatste rustplaats van het Theezeefje?

Groeten,
Richard

--
Richard van Schaik
f.m.a.vanschaikREMOVE@xxxxxxxxxxxxxx

Relevant Pages

  • wat is een grensregeling?
    ... Via de Digitale Stamboom Den Haag ben ik bezig met het navlooien van de ... duidelijk; dat is een datum. ... Maar wat is in vredesnaam een grensregeling? ...
    (soc.genealogy.benelux)
  • Re: Atlas 1868 nu ook met index en duimnagels
    ... Maar wat ik niet zo handig vind is de indeling. ... de ene groep eindigt op Box (van Boxmeer) en de volgende ... Ook bij het zoeken naar Maastricht heb je twee mogelijkheden Maa en ...
    (soc.genealogy.benelux)
  • Re: [GEN-BENELUX] GEN-BENELUX Digest, Vol 7, Issue 554
    ... Er zijn zeker verschrikkelijke dingen gebeurd, maar de laatste jaren zijn er meerdere boeken uit gekomen waarin wetenschappelijk met bronvermeldingen wordt aangetoond dat er maar een heel klein deel van NSB ers verraad heeft gepleegd of anderszins actief is geweest. ... En in het aantal mensen dat andere mensen verraden heeft zijn ze ver in de minderheid. ... gaat over mijn vader. ... Mijn Naam is Ans de Bloois Goojers, zit zo achter mijn pc naar de namen te kijken van voor ouders kom ik iets tegen wat ik nooit heb geweten, en het heel erg vindt dat jullie mijn naam bezoedelen, en hoop dat jullie die naam De Bloois Goojers eruit schrappen, wat mijn vader heeft gedaan in de oorlog stuit me tegen het borst, daar kunnen wij mijn zusjes en broers niets aan doen, wij wisten er niets van en god weet hoe erg wij dit vinden, ben Oma van twee mooie kleinkinderen, die nu over de oorlogen praten, maar ik schaam me erg dus praat daar niet over, nu ben ik bang dat zei op een gegeven moment ook gaan kijken en dan???? ...
    (soc.genealogy.benelux)
  • operating system programmer found dead
    ... constitute a taart in het gezicht van de Amerikaanse softwaretopman ... Hij maakte de film samen met ... called Marrechaussee Maarten de Groot op, hij zei 'Als je eens wist ...
    (talk.religion.buddhism)
  • Nieuwe publicatie Bokkenrijders: Het proces Philippus Mertens, door Dirk Dobbeleers
    ... HET PROCES PHILIPPUS MERTENS ... hadden tussen stelen of van honger creperen. ... vaak willekeurige namen om van de pijn verlost te zijn. ... Wanneer Mertens tijdens een verhoor vertelt dat hij er in Ophoven van ...
    (soc.genealogy.benelux)