Re: Stamboom-oplichter duikt weer op

Dixit news.xs4all.nl
in news:430b3c04$0$11073$e4fe514c@xxxxxxxxxxxxxx

DEN HAAG - De stamboom-oplichter Wilhelmus P. van
der A. uit Leidschendam doet weer van zich spreken.
Zowel de Consumentenbond als het Centraal Bureau
voor de Genealogie waarschuwt voor de praktijken van
de man. Van der A. biedt sinds half juli via zijn
Stichting Genealogie Nederland voor een relatief
klein bedrag persoonlijke familienaslagwerken aan,
inclusief wapenschilden en uitgebreide stambomen. Consumenten die zich over de streep laten halen door
het extra aanbod van 35 procent korting, lopen het
risico naar hun document en hun geld te kunnen fluiten.
In 1997 en 2004 werd de zakenman al in respectievelijk
Nederland en België veroordeeld wegens oplichtingspraktijken.
(ex: www.Telegraaf.nl)

Goh, wat heeft Usenet een kort geheugen. Dit is oud nieuws hoor. Kwam een maand geleden hier ook al aan bod. Ik heb er toen op de website van VVF-Brussel een heel artikel aan gewijd. Zie http://www.vvf-brussel.be/nieuws.html#2005072301

Eind juli ben ik gebeld door de redactie van Nova, maar klaarblijkelijk heeft die er verder niets mee gedaan.

En op 16 augustus kwam de affaire aan bod in het Nederlandse tv-programma Opgelicht. Onder andere Rob Kuijsten bracht toen nog onder de aandacht dat je het programma via het internet kon bekijken als je de uitzending had gemist.

Vanavond ben ik gebeld door SBS Broadcasting. Ik heb de oproep gemist, ze spraken geen bericht in en ze hebben me nog niet teruggebeld. Het nummer waarnaar ik zelf terugbelde was van een telefooncentrale en de telefonist kon me niet zeggen wie me had gebeld. Maar ik vermoed dat het weer met deze affaire te maken heeft.

--
Groeten

Patrick Vanhoucke
secretaris VVF-Brussel
www.vvf-brussel.be

.

Relevant Pages

  • pers: Ypocras en plechelmuskoek op het menu (Bergen op Zoom)
    ... Door Bregje Suurland ... Zoals met de doop van de zoon van jonkheer Antonius van ... Week van de Geschiedenis naar Het ... broden uitgedeeld aan de armen, ...
    (soc.genealogy.benelux)
  • De Eigen-Aardig zomerkwis: Dordrecht, waterstad
    ... Er werd al met spanning naar uitgekeken: ... Aan een kruispunt van rivieren, ... Niet naar het nat zelf, ...
    (soc.genealogy.benelux)
  • Re: [GEN-BENELUX] GEN-BENELUX Digest, Vol 7, Issue 554
    ... Er zijn zeker verschrikkelijke dingen gebeurd, maar de laatste jaren zijn er meerdere boeken uit gekomen waarin wetenschappelijk met bronvermeldingen wordt aangetoond dat er maar een heel klein deel van NSB ers verraad heeft gepleegd of anderszins actief is geweest. ... En in het aantal mensen dat andere mensen verraden heeft zijn ze ver in de minderheid. ... gaat over mijn vader. ... Mijn Naam is Ans de Bloois Goojers, zit zo achter mijn pc naar de namen te kijken van voor ouders kom ik iets tegen wat ik nooit heb geweten, en het heel erg vindt dat jullie mijn naam bezoedelen, en hoop dat jullie die naam De Bloois Goojers eruit schrappen, wat mijn vader heeft gedaan in de oorlog stuit me tegen het borst, daar kunnen wij mijn zusjes en broers niets aan doen, wij wisten er niets van en god weet hoe erg wij dit vinden, ben Oma van twee mooie kleinkinderen, die nu over de oorlogen praten, maar ik schaam me erg dus praat daar niet over, nu ben ik bang dat zei op een gegeven moment ook gaan kijken en dan???? ...
    (soc.genealogy.benelux)
  • Re: [GEN-BENELUX] GEN-BENELUX Digest, Vol 5, Issue 518
    ... De mormomensites heb ik helemaal grijs gekeken, Johan Daniel Dietz is geboren in Diez te Nassau op 17-9-1778, zoon van Antoon Friedrich Dietz en ene Johannetta (staat in de overlijdensakte in Den Haag, hij was kamerheer aan het hof). ... In het CBG vind ik een oude brief waarin staat dat deze familie eigenlijk uit de Pfalz komt. ...
    (soc.genealogy.benelux)
  • Oei... een (ont)nuchtere(nde) Nederlander over Nederland in oranjegekte
    ... De nul naast Nederland zindert nog pijnlijk na op het netvlies van ... Maar de zomer is nog niet ...
    (soc.culture.netherlands)