Re: Stamboom-oplichter duikt weer op

Dixit news.xs4all.nl
in news:430b3c04$0$11073$e4fe514c@xxxxxxxxxxxxxx

DEN HAAG - De stamboom-oplichter Wilhelmus P. van
der A. uit Leidschendam doet weer van zich spreken.
Zowel de Consumentenbond als het Centraal Bureau
voor de Genealogie waarschuwt voor de praktijken van
de man. Van der A. biedt sinds half juli via zijn
Stichting Genealogie Nederland voor een relatief
klein bedrag persoonlijke familienaslagwerken aan,
inclusief wapenschilden en uitgebreide stambomen. Consumenten die zich over de streep laten halen door
het extra aanbod van 35 procent korting, lopen het
risico naar hun document en hun geld te kunnen fluiten.
In 1997 en 2004 werd de zakenman al in respectievelijk
Nederland en België veroordeeld wegens oplichtingspraktijken.
(ex: www.Telegraaf.nl)

Goh, wat heeft Usenet een kort geheugen. Dit is oud nieuws hoor. Kwam een maand geleden hier ook al aan bod. Ik heb er toen op de website van VVF-Brussel een heel artikel aan gewijd. Zie http://www.vvf-brussel.be/nieuws.html#2005072301

Eind juli ben ik gebeld door de redactie van Nova, maar klaarblijkelijk heeft die er verder niets mee gedaan.

En op 16 augustus kwam de affaire aan bod in het Nederlandse tv-programma Opgelicht. Onder andere Rob Kuijsten bracht toen nog onder de aandacht dat je het programma via het internet kon bekijken als je de uitzending had gemist.

Vanavond ben ik gebeld door SBS Broadcasting. Ik heb de oproep gemist, ze spraken geen bericht in en ze hebben me nog niet teruggebeld. Het nummer waarnaar ik zelf terugbelde was van een telefooncentrale en de telefonist kon me niet zeggen wie me had gebeld. Maar ik vermoed dat het weer met deze affaire te maken heeft.

--
Groeten

Patrick Vanhoucke
secretaris VVF-Brussel