Re: Het Utrechts Archief: tijdelijke sluiting studiezalen op zaterdagochtend

Hein Vera wrote:

Proefperiode betekent: hoeveel gemauw komt hierop? Zijn er werkelijk geinteresseerden in deze openstelling? Hoeveel gelazer krijg ik ermee als ik de dienstverlening werkelijk terugdraai? Negatieve krantenberichten? Etc. ook goed geplaatst: midden in de vakantie, dan is de respons altijd een stuk minder.

Ik adviseer daarom om jullie ongenoegen te laten blijken over een dergelijk vaag besluit ("een proefperiode in het perspectief van de verhuizing van het frontoffice naar de Hamburgerstraat en de herijking van de openingstijden in zijn totaliteit" bla bla bla bla bla). Bij het bestuur uiteraard!

Misschien is het wel dienstig als Kees daarvoor hier de gegevens van de afzender nog even vermeld.

Kortom, onward genealogical soldiers, to hell, fire & archives, stoere jongens, ferme knapen en mannen van stavast... laat je niet het archiefbos in sturen, want daar is niet veel te halen.

;-) Hein vera

Volkomen mee eens, ik heb er zelf natuurlijk geen last van daar vrijdag middag voor mij de enige goede mogelijkheid is (en Breda is dan b.v. dicht omdat protesten niet genoeg hebben geholpen). Maar ik kan mij heel goed voorstellen dat voor sommigen alleen de zaterdag als mogelijkheid open blijft. Vandaar hier wat adressen die ik tussen 2004 en 2005 heb verzameld m.b.t. dit archief door reacties op foute "transcripties" op hun site of hun gegevens in genlias of aanvullingen op de gegevens in het archief. Alle adressen overigens met spaties e.d. minder herkenbaar gemaakt tegen spam e.d.:
m punt vanderkaa at hetutrechtsarchief punt nl
s punt krijger at hetutrechtsarchief punt nl
n punt stoppelenburg at hetutrechtsarchief punt nl

Overigens mail at hetutrechtsarchief punt nl of postmaster at hetutrechtsarchief punt nl zal ook heel vaak werken!

Zend uw protest met redenen en ondertekening! Zonder deze zal het echt niet goed werken, maar met persoonlijke gegevens en redenen is het misschien mogelijk ......

Groetjes,
Richard

--
Richard van Schaik
f.m.a.vanschaikREMOVE@xxxxxxxxxxxxxx

Relevant Pages

  • Re: De maat is vol
    ... Ik kan me de frustratie van het klakkeloos overnemen heel goed ... Ik ben zelf meer dan 16 jaar bezig geweest met archief ... onderzoek, ver reizen naar archieven, het leren lezen en begrijpen van ...
    (soc.genealogy.benelux)
  • Re: [GEN-BENELUX] GEN-BENELUX Digest, Vol 7, Issue 554
    ... Er zijn zeker verschrikkelijke dingen gebeurd, maar de laatste jaren zijn er meerdere boeken uit gekomen waarin wetenschappelijk met bronvermeldingen wordt aangetoond dat er maar een heel klein deel van NSB ers verraad heeft gepleegd of anderszins actief is geweest. ... En in het aantal mensen dat andere mensen verraden heeft zijn ze ver in de minderheid. ... gaat over mijn vader. ... Mijn Naam is Ans de Bloois Goojers, zit zo achter mijn pc naar de namen te kijken van voor ouders kom ik iets tegen wat ik nooit heb geweten, en het heel erg vindt dat jullie mijn naam bezoedelen, en hoop dat jullie die naam De Bloois Goojers eruit schrappen, wat mijn vader heeft gedaan in de oorlog stuit me tegen het borst, daar kunnen wij mijn zusjes en broers niets aan doen, wij wisten er niets van en god weet hoe erg wij dit vinden, ben Oma van twee mooie kleinkinderen, die nu over de oorlogen praten, maar ik schaam me erg dus praat daar niet over, nu ben ik bang dat zei op een gegeven moment ook gaan kijken en dan???? ...
    (soc.genealogy.benelux)
  • Re: [GEN-BENELUX] Nieuw draadje: Top-posting versus bottom-posting; was eerst: Probleem
    ... De historie van nieuwsgroepen is al oud. ... tijd, dat men nog dacht, dat een PC niet meer geheugen nodig had dan ... Maar het principe is altijd geweest: ... andere manier dan bedoeld, is derhalve afwijkend. ...
    (soc.genealogy.benelux)
  • Re: Hout- en koperwerk
    ... On Mar 17, 9:46 pm, Richard van Schaik ... Pas het derde onafhankelijke bewijs geeft je dan goud. ... en zet dan in een opmerking dat het geschat is gezien leeftijd bij ...
    (soc.genealogy.benelux)
  • Re: Leeshulp 1550
    ... Met de aanvullende info van Ronald over Nergena moeten die woorden ... Ik heb het moeilijkste voor jullie overgelaten. ... Zij heet dan Jutte Vijsschere. ...
    (soc.genealogy.benelux)