Re: [GEN-BENELUX] Brieven van emigranten

"Hetty Kroes" <berhetty@xxxxxxxxxxxx> wrote in message

> Vorig jaar bij mijn bezoek aan Johannesburg heb ik de verhalen die ik
> hoorde van mijn neef en nicht, resp. 82 en 72 jaar, opgetekend voor m'n
> stamboom die aan het maken ben. Zij emigreerden in 1934 met nog een broer
> en hun ouders naar Zuid-Afrika. Niet 18zoveel dus. Dat verhaal heb ik op
> papier, als je geinteresseerd bent en het kan gebruiken hoor ik het wel.
> Brieven van hen zijn niet bewaard gebleven jammer genoeg.
> Succes met je initiatief, mvg. Hetty Kroes

Hallo Hetty,

Ik ben absoluut geinteresseerd! Op dit moment heb ik vrijwel uitsluitend
gegevens over emigratie naar de VS op mijn website staan, omdat ik daar zelf
het meeste van af weet. Ik zou je gegevens heel graag opnemen.

Zou ik je verhaal mogen vertalen voor gebruik op mijn website? Uiteraard
geef ik jou dan de credits. Zie de rubriek Emigration -> Stories op mijn
website voor voorbeelden van andere verhalen over emigranten die ik al
verzameld en/of zelf onderzocht heb.

Zouden je neef en nicht het ook goedvinden als ik hun verhaal opneem? Ik
publiceer gegevens over nog levende mensen alleen met hun toestemming.

Yvette Hoitink
Yvette's Dutch Genealogy Homepage
http://www.dutchgenealogy.nl

.

Relevant Pages

  • Re: Familie PLANDSOEN (goed gespeld!)
    ... Het deel dat ik geschikt acht is deels beschikbaar ... Richard van Schaik ... Ook ik heb die site bezocht en heb op de button Genealogie geklikt. ...
    (soc.genealogy.benelux)
  • Re: [GEN-BENELUX] GEN-BENELUX Digest, Vol 7, Issue 554
    ... Er zijn zeker verschrikkelijke dingen gebeurd, maar de laatste jaren zijn er meerdere boeken uit gekomen waarin wetenschappelijk met bronvermeldingen wordt aangetoond dat er maar een heel klein deel van NSB ers verraad heeft gepleegd of anderszins actief is geweest. ... En in het aantal mensen dat andere mensen verraden heeft zijn ze ver in de minderheid. ... gaat over mijn vader. ... Mijn Naam is Ans de Bloois Goojers, zit zo achter mijn pc naar de namen te kijken van voor ouders kom ik iets tegen wat ik nooit heb geweten, en het heel erg vindt dat jullie mijn naam bezoedelen, en hoop dat jullie die naam De Bloois Goojers eruit schrappen, wat mijn vader heeft gedaan in de oorlog stuit me tegen het borst, daar kunnen wij mijn zusjes en broers niets aan doen, wij wisten er niets van en god weet hoe erg wij dit vinden, ben Oma van twee mooie kleinkinderen, die nu over de oorlogen praten, maar ik schaam me erg dus praat daar niet over, nu ben ik bang dat zei op een gegeven moment ook gaan kijken en dan???? ...
    (soc.genealogy.benelux)
  • operating system programmer found dead
    ... constitute a taart in het gezicht van de Amerikaanse softwaretopman ... Hij maakte de film samen met ... called Marrechaussee Maarten de Groot op, hij zei 'Als je eens wist ...
    (talk.religion.buddhism)
  • + Familieberichten AD/De Dordtenaar za 15 okt 2005 t/m vrij 21 okt 2005
    ... Horst, van Loon. ... 15-10-2005 NN Namens: Sbo Het Noorderlicht. ... Kort na zijn vervoer naar het ziekenhuis is de man aan zijn bekomen ... Nader meldt men ons, dat het vuur ontstond, doordat de 84-jarige rentenier ...
    (soc.genealogy.benelux)
  • Nieuwe publicatie Bokkenrijders: Het proces Philippus Mertens, door Dirk Dobbeleers
    ... HET PROCES PHILIPPUS MERTENS ... hadden tussen stelen of van honger creperen. ... vaak willekeurige namen om van de pijn verlost te zijn. ... Wanneer Mertens tijdens een verhoor vertelt dat hij er in Ophoven van ...
    (soc.genealogy.benelux)