Re: [GEN-BENELUX] Brieven van emigranten

"Hetty Kroes" <berhetty@xxxxxxxxxxxx> wrote in message

> Vorig jaar bij mijn bezoek aan Johannesburg heb ik de verhalen die ik
> hoorde van mijn neef en nicht, resp. 82 en 72 jaar, opgetekend voor m'n
> stamboom die aan het maken ben. Zij emigreerden in 1934 met nog een broer
> en hun ouders naar Zuid-Afrika. Niet 18zoveel dus. Dat verhaal heb ik op
> papier, als je geinteresseerd bent en het kan gebruiken hoor ik het wel.
> Brieven van hen zijn niet bewaard gebleven jammer genoeg.
> Succes met je initiatief, mvg. Hetty Kroes

Hallo Hetty,

Ik ben absoluut geinteresseerd! Op dit moment heb ik vrijwel uitsluitend
gegevens over emigratie naar de VS op mijn website staan, omdat ik daar zelf
het meeste van af weet. Ik zou je gegevens heel graag opnemen.

Zou ik je verhaal mogen vertalen voor gebruik op mijn website? Uiteraard
geef ik jou dan de credits. Zie de rubriek Emigration -> Stories op mijn
website voor voorbeelden van andere verhalen over emigranten die ik al
verzameld en/of zelf onderzocht heb.

Zouden je neef en nicht het ook goedvinden als ik hun verhaal opneem? Ik
publiceer gegevens over nog levende mensen alleen met hun toestemming.

.