andrewka...@xxxxxxxxx wrote:
On Jul 8, 7:00 pm, Zalek Bloom <ZalekBl...@xxxxxxxxxxx> wrote:
Asia Saj wrote:
Jul 8, 2009, 3:34 a.m. EST
Google to unveil operating system to rival Microsoft
TEL AVIV (MarketWatch) -- Google Inc. is taking its competitive efforts
directly to the core of Microsoft Corp. by introducing a competing
computer-operating system for PCs.
In a post on its official blog, Google said the new operating system was
a "natural extension" of its Google Chrome Web browser.
The Mountain View, Calif., search-engine behemoth said that it would
target the new operating system initially at netbooks, the popular small
portable PCs. It plans to expand the system to run the full range of
PCs. (...)
Google said that the new operating system, to be called Google Chrome
OS, will be available to consumers in second-half 2010.
http://www.marketwatch.com/story/google-plans-operating-system-to-riv....
Nie bardzo rozumiem jak OS ma by byc "natural extension" of its Google
Chrome Web browser".

OS ma wiele funkcji, jedna z tych funkcji jest "access to Internet".
Na moim PC mam WinXP, Linux Kubuntu i MAC Leopard - nie wiem po co
wymyslono jeszcze jeden OS. Programy komputerowe (browsers, games,
wordprocessors etc) pisze sie pod specyficzny OS.
A co to jest OS - to sa funkcje (zwane API) ktore pozwalaja programom
dostep do hardware.
To co powinno sie zrobic - ustandaryzowac API - niech format uzywania
API bedzie standartowy, zas niech MS, Apple czy Google napisza te API -
to bedzie ta "black box". Wtedy kazdy program dzialalby na kazdym OS.
Czy to kiedys nastapi? Tak - gdy Microsoft pojdzie sladem GM i nie beda
mieli pieniedzy na lobbying.

Zalek

Nic do niczego nie pasuje. Burdel jest kompletny.

Fakt - ale pod Linuxem jest/byl projekt WINE, ktory postawil sobie za
zadanie dac mozliwosc uzytkownikom Linuxa uzywac programy Win. Uzywalem
to pare razy - nie wszystkie programy pracowaly. Ten projekt byl
zrobiony dla ludzi z dual-boot ktorzy mieli i Linuxa i Win w tym samym
pudelku. Ja to uzywalem do email - chcialem aby wszystkie moje emaile
byly w jednym miejscu. Uzywalem Win Eudora pod Linuxem, ale program mial
duzo "crushes", wiec przestalem uzywac.
No ale jesli Google wypuszcza ten swoj OS - na pewno zainstaluje u
siebie i pobawie sie.

Zalek- Hide quoted text -

Jeśli będzie Java na Googlowym OSie, to wiele istniejących programów
da się zapuścić od razu.
.