Re: Modny gadżet: sierp i młot

Użytkownik "b.o.u.k.u.n" <b.o.u.k.u.n@xxxxxxxxxx,> napisał w wiadomości news:ge5606$iss$1@xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Użytkownik "boukun" <boukun@xxxxxxxxxxxx,> napisał w wiadomości news:ge55j8$ouv$1@xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Sierp i młot. Kilkadziesiąt lat temu ten symbol nosili na mundurach kaci Polaków. Dziś służy do promocji sprzedawanych Polakom produktów.
Użytkownik popularnego forum o grach zaprotestował przeciw kampanii promocyjnej gry Red Alert 3:

Sprawa jest rzeczywiście obrzydliwa, bo czy w XXI wieku ciągle muszą być używane do zwracania uwagi takie symbole jak swastyka, czy sierp i młot? OK rozumiem sztukę, jak film, teatr, malarstwo czy nawet gra. ALE NA GADŻETACH PROMOCYJNYCH?!

Ja rozumiem, że jest gra, ma ona swoje realia i tak dalej, i nie do tego się dowalam. Mnie obrzydził, autentycznie od gardła do jelita grubego obrzydził mnie gadżet promujący: czapka z sierpem i młotem!

Jestem daleki od zakazywania użycia sierpa i młota jak to zrobiono na Litwie i Estonii. Ale używanie tych symboli na gadżetach jest przykładem skandalicznej ignorancji, głupoty i debilizmu. Jest niesmaczne i uwłaczające wszystkim, a zwłaszcza ludziom, którzy z powodu tego sierpa i młota zostali w obrzydliwy sposób zamordowani. W milionach.

Właśnie, kotolew z forum.gram.pl ma dużo racji. Do jego słów warto dodać, że komunistyczne gadżety służyły również promocji kilku innych gier.

Tematyka związana z totalitarnymi imperiami jest nieustannie obecna w grach komputerowych. Tyle tylko, że nikt nie próbował promować takich produkcji jak "Blitzkrieg" lub "Codename Panzers" koszulkami ze swastykami. Odwrotnie - wiele gier jest projektowanych bez użycia nazistowskich symboli, co zresztą zakłamuje historię. Np. w znanej strategii "Hearts of Iron", gdzie gracz wciela się w przywódcę jednego z zaangażowanych w wojnę państw, symbolem Niemiec jest flaga z czasów I wojny światowej, a nie swastyka.

Tymczasem tego typu ograniczenia w żaden sposób nie dotyczą symboli komunistycznych. Nie wiedzieć czemu, mało kto kojarzy sierp i młot lub czerwoną gwiazdę z ludobójstwem. A przecież komuniści dokonywali masowych rzezi od pierwszej chwili po objęciu władzy w Rosji. To pod czerwonym sztandarem zabijano polskich oficerów w Katyniu, głodzono miliony Ukraińców, bombardowano Afgańczyków. Jak szacują historycy, tylko za sprawą Stalina mogło zginąć ok. 40 mln ludzi. A całkowita liczba ofiar komunizmu sięga 100 milionów. To wielokrotnie więcej, niż zabili naziści.

Mimo oczywistości historycznych faktów, zakazanym na całym świecie symbolem zła jest wyłącznie swastyka. Niewykluczone, że stało się tak dzięki konsekwentnej postawie Rosjan, którzy gromko sprzeciwiają się porównywaniu komunizmu do nazizmu.

Podczas dzisiejszego spotkania z polskimi historykami, rosyjski minister spraw zagranicznych powiedział:

Zrównywanie stalinizmu i hitleryzmu to bluźnierstwo.

Jak się wydaje, podobnego zdania nadal jest bardzo wiele osób, szczególnie w Polsce. Nie trzeba być fanem gier, by z łatwością wejść w posiadanie czerwonej koszulki z sowieckimi motywami. Na polskich ulicach często można ujrzeć ludzi dumnie obnoszących się z sierpem i młotem.

Ciekawe, czy Polacy równie chętnie nosiliby na piersi swastykę?

Paweł Rybicki

http://www.pardon.pl/artykul/6671/modny_gadzet_sierp_i_mlot
--
boukun

"Jestem, jaka jestem. Nie zmienię się. Lubcie mnie albo nie. A jeśli wam się nie podobam, to - przepraszam - ale odp...cie się" - Sharon Stone

.

Relevant Pages

  • Re: [GW] =?ISO-8859-2?Q?Kto=B6_podpieprzy=B3_Rosj=EA?=
    ... Bóg nie istnieje w świecie jako takim. ... Ale mnie wystarczy, ... Czyli jest istnienie niematerialne? ... No a jak? ...
    (soc.culture.polish)
  • Re: tyz staje
    ... etc. to jest po duzej czesci dzisiejsza Polska. ... Nie zapominac o nieudolnym blaznie ... Tak jak to dzis robi w swoim tekscie. ... bedziesz mial kolejna okazje sie osmieszyc. ...
    (soc.culture.polish)
  • LUDZIE URBANA na dyplomatycznych salonach
    ... w gmachu na Szucha lepiej niż gdziekolwiek gołym okiem widać jak wiele jeszcze zostało z epoki PRL. ...
    (soc.culture.polish)
  • Slow kilka na Wielki Piatek
    ... To jest sudarion. ... Niewiele czyni jednak w tym przypadku - jak twierdzą niektórzy badacze ... Tego pokoju nie znajdziemy na żadnych, ... a wreszcie zmartwychwstanie i wniebowstąpienie Jezusa to ...
    (soc.culture.polish)
  • Re: =?ISO-8859-2?Q?Zmar=B3_profesor_Ehre?= =?ISO-8859-2?Q?nkreutz?=
    ... Karaimowie byli Chazarami i, tak jak oni ... chazarskich przechrztów którzy nie mieli nic wspólnego z plemieniem Dawida. ... Przy takim stanie wiedzy i takiej oprawie dotarłem do profesora Ehrenkreutza ... jest bardzo dobre. ...
    (soc.culture.polish)