Doa Fatimah Az-Zahra’ (sa) untuk Keperluan Dunia dan Akhirat

Berikut ini adalah doa yang diajarkan oleh Rasulullah SAW kepada
puterinya Sayyidah Fatimah Az-Zahra’ (sa) untuk mencapai keperluan
dunia dan akhirat:

Ya Allah, cukupkan aku dengan rejeki yang telah Kauberikan kepadaku.
Jagalah aku dan sejahterakan aku selalu selama Kauhidupkan aku.
Ampunilah aku, sayangilah aku ketika Engkau matikan aku.

Ya Allah, jangan Kaususahkan aku untuk mencari apa yang tidak
Kautakdirkan bagiku, dan untuk apa yang Kautakdirkan bagiku lancarkan
dan mudahkan ia.

Ya Allah, penuhilah sebaik-baiknya kebutuhan kedua orang tuaku dan
semua yang melalui mereka Kauanugerahkan kepadaku kenikmatan.

Ya Allah, ringankan aku untuk melakukan apa-apa yang telah Kauciptakan
aku atasnya. Janganlah Kausibukkan aku sebagai beban terhadap apa yang
Kauwajibkan padaku. Janganlah Engkau mengazab aku padahal aku memohon
ampunan-Mu. Janganlah Engkau mengabaikan aku padahal aku bermohon
kepada-Mu.

Ya Allah, rendahkan diriku dan besarkan Dikau di dalam hatiku.
Ilhamkan kepadaku ketaatan kepada-Mu, amal yang membuat-Mu ridha dan
menjauhi apa-apa yang membuat-Mu murka. Wahai Yang Maha Pengasih dari
semua yang mengasihi.

Teks Arab doa ini dan transliterasi Arab-Latinnya, copy dari:
http://id.shvoong.com/society-and-news/spirituality/2258947-doa-untuk-keperluan-dunia-dan/
AMALAN PRAKTIS DAN DOA-DOA PILIHAN
http://tokoku99.com/product-islami/artikel-islami.html
.