Re: Празници

george taran wrote:
N Kostoff wrote:
george taran wrote:
Radost Georgieva wrote:
Nick Angelow wrote:
On Tue, 05 May 2009 06:15:16 -0700, Radost Georgieva wrote:

Dream Dragon wrote:

On Tue, 05 May 2009 19:19:18 +1000, george taran wrote:
N Kostoff wrote:

Chorbalan wrote:

В Булгаристан още ли отработвате през следващите съботи ?

А някъде по света има ли такова нещо - гювеч два-три почивни дена
няколко пъти годишно ? При вас в щатите колко често се случва ?

е как гювеч, като се отработват?
Честно казано, не знам дали някъде реално се отработват. Хората
обикновено си взимат отпуски.
Самата идея за "отработване" е смехотворна. Празниците и почивните дни
са затова, за да не се работи, а почива. Чорбалан е прав, или
профсъюзите, или някой друг трябва да повдигне този въпрос, това не е
нормално и аз поне не знам да има друга такава практика по света...

не се отработват самите празници или почивните дни. отработват се работните дни между два празника.

Няма значение. Според мен пак е глупаво. Или ги дават тези дни или не... не знам, поне за мен е така, в Германия и Франция по Коледа например никой не работи ... не си спомням точно, но някъде около две седмици... никой не ги отработва.

естествено, че никой не ги отработва коледните и новогодишните празници - те се вадят директно от ваканционните, т.е. взимаш си задължителна отпуска.

Не разбрах - за кои дни си вземаш задължителна отпуска и що е то ваканционни ?

така де, имах предвид дните около новогодишните празници, които не са неработни, но често не се работят, защото "дюкянът е затворен до 5ти януари", например.

Това е което спорещите тук явно не могат да разберат. Големите градове и големите предприятия може и да нямат толкова много официални почивни дни, но в много по-малки градчета целият град замира за около две седмици.

Спомените ми от Гърция са от 80-те, но не вярвам да са си променили драстично начина на живот. Там почиват по 2-4 дни в седмицата...
.